بیش از ۳۹ هزار نفر زیر پوشش مرحله سوم کرونا قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۳ | تعداد بازدید: 3

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت:۷۲ درصد جمعیت این شهرستان در سومین مرحله غربالگری با تعداد ۳۹هزار و ۴۶۵نفر تا امروز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه تحت غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان؛ مهندس مهدی دهقان گفت: غربالگری کرونا ویروس از ۱۰ شهریورماه در این شهرستان شروع شده که ۶۲ پرسنل شبکه بهداشت و درمان شامل(کارشناسان ستاد؛ناظران مراکز بهداشتی؛بهورزان؛ماما و مراقبین سلامت)از طریق سامانه ۴۰۳۰ طرح غربالگری را پیگیری کردند.

وی گفت: کارشناسان شبکه بهداشت این شهرستان با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سئوالاتی در خصوص علائم مربوط به ابتلاء به ویروس کرونا می پرسند.

وی رکن اصلی این طرح را پیش‌گیری و شناسایی افراد در معرض خطر عنوان کرد و افزود: این طرح ملی برای مسدود کردن سطح نفوذ ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن ارائه شده است

دهقان در ادامه گفت:در سامانه ملی پایش کرونا به نشانی  Salamat.gov.ir   سئوال‌هایی از مردم پرسیده و در نتیجه آلوده بودن یا نبودن آنها به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات افزود:موارد علامت دار و مشکوک در این شهرستان در حال پیگیری هستند.

وی تصریح کرد:شهروندانی که تا کنون از شماره ۴۰۳۰ با آنان تماس گرفته نشده است می توانند با مراجعه به پایگاه بهداشت منطقه خود اطلاعات خود را ثبت نمایند.

شهرستان مه‌ولات با جمعیت حدود ۵۵ هزار نفر،دارای یک بیمارستان ، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.